Mars. 21, 2010

 - diskussion med en äldre herre om namnet Anna.

Herrn: "vilket gammalt namn"
Jag: "Ja, det är så pass gammalt att jesus mormor hette så"
Herrn: "Va? Nej, där har du fel"
Jag: "eh..nej"
Herrn: "Jag har skrivit många böcker om bibeln och varit aktiv i kyrkan under MÅNGA år, jesus hade inte en mormor som hette Anna" ser lite arg ut nu.
Jag: "Jo, hon hette Anna och var gift med Jesus morfar, Joakim"
Herrn: "Nej det stämmer inte"
Jag: "...hon blev havande av en kyss från Joakim vid den gyllene porten i Jerusalem" maler jag på.

Farbrorn ser förskräckt ut. Som om jag sabbat hans tro. (not by meaning)
Påhitterier!

Sen glömde jag säga att det är sk "utombibliska legender" jag pratade om.  Tss.
Kul med historia.

"Through me you pass into the city of woe:
Through me you pass into eternal pain:
Through me among the people lost for aye.

Justice the founder of my fabric mov'd:
To rear me was the task of power divine,
Supremest wisdom, and primeval love.

Before me things create were none, save things
Eternal, and eternal I endure.
All hope abandon ye who enter here.

Such characters in colour dim I mark'd
Over a portal's lofty arch inscrib'd:
Whereat I thus: Master, these words import."


Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Jag som trodde att Jesus mormor hette Benita och var skelögd och samlade på promenader... Jaja.. Där ser man!

=)

2010-03-21 @ 15:43:25
URL: http://pjoltas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0