Aug. 16, 2011

God kväller på eder alla!!

Hur mår ni? Bra? Dåligt? Sådär?
Jag mår bajs bra. Semester och allt i ett (idag) soligt Göteborg.
Kom hit i söndags. Vi hann in sen bröt århundradets hällregn ner. Översvämningar och skit.
Men men. Besides that:
Igår följde jag med JOnossi när han skulle vaccinera sig inför den stundande Kina resan. Sen åkte vi vidare för att tatualisera lite... Jonossi har utökat sin existerande tatuering på armen.
Gjord av den ack så duktige Ronnie.
Han ska förövrigt upp till sthlm snart och kommer befinna sig i Sundbyberg. Om man är intresserad.
Jätteduktig är han iallafall och har bra priser som man slipper bli ruinerad.

Så kolla upp honom.

Sen lagade vi god mat och senare spelade vi basket med David och Adda. Mucho nice.
Jag vann. Typ. heh.
Sen vart det film "the Departed" med Leo. 4/5 får den. Mycket bra film, välgjord och intressant HEEELA filmen igenom med en massa bra skådisar! Såt gillar vi.
Till det käkade vi havskräftor och räkor. NYFÅNGAT! Det ni, uppe i huvudstaden.
Jag dog en aning av kulinärorgasm.

Imorse vaknade jag som vanligt sist av oss två. Jag fick frukost på sängen!
Idag har vi hjälp svärfar att röjja lite bråte och slänga på tippen. Skönt att få kånka och bära och lyfta, kasta grejjor och banka sönder saker. LIKE.
EFter det var jag så slut i både sinne och kropp att jag stupade i sömn och blev väck av JOnossi med kaffe på sängen som jag inte var medveten över då jag fortfarande sov en bra bit in på bilfärden mot  Munkebäck och mormor. Vi hade införskaffat en FIIIN bukett blommor eftersom det vankades födelsedag för henne.
Väl där fick vi en sån jävla god fisksoppa så jag vette fan om jag vill äta nån annan soppa någonsin i mitt liv. Nu vilar receptet tryggt i min väska. Efter maten kom svärföräldrarna med Jonossis syskon och fikad emed hemalagad tårta. Åh så gott. Även för mig som inte äter "godsaker" *host*
Vi svängde sedan förbi Jonossis syrra och skrev ut lite skit på deras skrivare.
Efter det vandrade vi i skogen ett tag, kom på att Jonossi glömt mobilen hos syrran så vi gick tillbaka...
Skönt med motion. Eller att röra på sig. Överhuvudtaget.

Nu sitter vi i soffan och ska snart köra den senaste av pirat-filmerna.
Imorgon ska vi besöka sjöfartsmuseet och innerstaden (göteborgs kulturdagar)
På torsdag bär det över vatten mot Danmark! Öl! Ja!
På fredag ska Jonossi fortsätta tatualisera sin arm.
På lördag ska Jonossi och hans lag "JonASS" paddla 2mil. Senare på kvällen blir det kräftskiva.
Söndag får vara vilodag.
Måndag är det FOTBOLL! Vi ska se göteborgslaget strida mot Gävles stoltheter!
Sen blir det en vecka av god mat och skratt samt über bra sällskap!

Heute ist es 1 Jahr, seit wir unsere Reise begann zusammen.
och för er som inte kan tyska:
Årsdag idag.


kram und so weiter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0