Dag 4

fast dag 3 med kåvepenin. Alltså Halsfluss och bröstkorgsinflammation som även var lokaliserad i ryggen.
IDag fick jag åka akut (eller sjukresa eller vad fan det heter - när doktorn bjuder på taxi iaf) till ÖNH på Ks akuten. Där fick jag utskrivet Citodon 500/30 och Diklofenak 50.
Köpte även kompl Voltaren  dock endast som 25:a, så jag kan kombinera den med citodonen.
Enl Rusana, akut läkaren, ska jag ta 2 citodon x 4/dag/natt. 8 som mest dårå. Men va fan?
Man blir ju groggy av en liksom...
Diklofenaken är 1x3 och Kåvepeninet 1 x 3.

Jag har inte kunnat äta el druckit normalt, framförallt ej ätit på dagar. Druckit teskedar då och då.
VARFÖR måste man skickas till KS för att få smärtlindring utskrivet?
Bah!
Jag informerade min doktorn om att ibumetin 400 och alvedon 500 samt alvedon 1g inte funkade alls och det gjorde att jag inte kunde äta....hon menade att kåvepeninet skulle göra trixet. Öh nää.

Så nu ikväll är första gången jag känner mig feberfri och smärtlindrad nog för att äta. Dock får jag endast äta typ "passerad" mat i en vecka till...men bättre än ingenting.. nu ska jag knapra citisar med voltis.

Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0