Dålig engelska och värk i arm

Ja vad ska man säga. Ringde nyss till ambassaden och detta är vårt samtal:

Ambassaden: *mummlar något ohörbart*

Jag: "HALLÅ!"

Ambassaden: "...hold moment"

*en massa babbel i bakgrunden*

Ambassaden: "...yesch, ello?"

Jag: "yeah, um hi, I have a question about sertain.. medication...."

Ambassaden: "...yes"

Jag: "eh..well..im travelling to...uhm...your country (jag höll på att säga China Country) and I just want to ask what the embassy says about taking narcotics in to the country - FOR PERSONAL USE! I mean...eh..you know like medicine you have to have with you on your travel..."

Ambassaden: "...yes. ok"

Jag: "..? eeeeeh, I read on Arlanda´s homepage that I have to ask what your policy is...?"

Ambassaden: "...yes"

Jag: "...yeah...well...what is it?"

Ambassaden: "...what?"

Jag: "what do I have to do if I want to take medicine with me that is classified as narcotics?!?!?!?!"

Ambassaden: "...Oh. Ok. Ahm..you doctor write  paper, and say why and how much. In english."

Jag: "Ok...so If i got i right I just have to get a paper on why I need it, and the strenght of it and how many pills it is?"

Ambassaden: "...yes bye"

Jag: "ok, well tha.."

Ambassaden: "...ok, Bye"

Jag: "yeah..bye..."


annars så har jag vart och sprutat mig immun mot hepatit A+B. Skönt så. Dock ej i armen.
Jag passade även på att handla:

*bladspenad
*en paprika
*Ett kålhuvud (röd)
*Frusen lax
*Philladelphia ost (vitlök och örter)
*Ravioli (Vego)
*En gigantisk blomma för 100 spänn
*ACO Schampoo för känslig hårbotten
*Ett cerat utan djurfetter
*10 tulpaner
*En påse ruccula
*Majs med reducerat socker, ej ngt tillsatt.
*4 tomater
*Trosskydd( fult ord ) Trrrrosskyyyyydd

Blommorna ska min kära mora få, eftersom moran och farsan skulle ha firat bröllopsdag imorgon.
Och min KBT tant tyckte att jag ska börja göra sådana händelser uppmärksammade...likadant med farsan födelsedag, dödsdag, namnsdag osv...
Så först ut iår blev bröllpsdagen.

HOn som gav mig sprutan är min gaaaaammla sköterska som tagit hand om mig sen jag var nyfödd. Så lite kul är det att ses. Hon har ändå sett mig från 0-27 ...ok 28 år.
Hon tycker jag är "så smart och vacker".
Jag håller fullständigt med.

Just nu sitter jag och inväntar att klockan ska slå 12.00 - då är det ok att äta lunch. Allt innan är inte lunch utan seeeen fruskost. Likadant med middag. Allt innan 18.00 är mellanmål.
Frukost kan man bara ätas efter 06.00.

Sen var 4:e timma ska det intagas ngn form av föda. Annars blir jag cp.

Jag borde ha en egen anstallt med alla mina "normer" och "priciper" som jag lever efter.
Eller ha en hel familj med ADHD och damp. Dom skulle trivas med mina rituala rutiner!!!
Hahaha.


Grattis till THÜNDERPUSSY SOM FYLLER SVIIINMYCKET MASSA GAMMALT IDAG!!!
HURRA FÖR DIG MIN KÄRASTE VÄN!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0