Måndag 12/11-12

Nyss hemkommen från möte på jobbet, det stundar "jul"fest.
Eftersom jag inte är så julig av mig så har vi ett mycket passande tema av Glitter och Glamour istället för julefrid.
Inte för att jag är så jefla mycket Glitter och Glamour heller men hellre det än jul.
Så nu blir det fest med lite inslag av jul. Very good.

Helgen har flytit på, men massor av smärta som inslag, jag har så gott jag kunnat bedövat mig med voltarensalva och en och annan naproxen i magsäcken.

Imorgon ska jag träffa en viktigt kille i mitt liv -  den tredje - för att vara exakt - min sjukgymnast som ska massera mig tillbaka till människa, hoppas jag iallafall.
Gosh vad jag lägger tillit till honom.

Man kan väl säga att jag hoppas på ett mirakel....kanske.

Nu tänkte jag spendera några timmar på youtube...göra en lasagne på morötter och keso..ta en tablett...skicka ett sms..eller två.
 
Jag har hittat ytterligare en ny hobby - läsa ansiktsuttryck, lite halvjobbigt är det då det finns över 10.000 uttryck som görs omedvetet...men jag är en bit på vägen, jobbig #2 är att man måste stirra på personen man pratar med eller vill studera, detta kan ju skapa en del pinsamma situationer då personen i fråga undrar vad fan jag håller på med....men det är så intressant!

Än så länge så kan jag se skillnad på dom "vanliga" uttrycken som att vara osäker, defensiv, tala sanning/ljuga, förakt, sann glädje/falsk glädje...kopplar man sedan ihop detta med kroppspsråket så kan man läsa en människa som en öppen bok. very fun.
Nå väl. On with my doings!
 

Kommentarer
Postat av: CrazyoldCatlady

Åh, men glitter och glamour kan ju vara skoj det med ju! :)

2012-11-12 @ 17:09:22
URL: http://crazyoldcatlady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0