20/2-13

Jaha..och här sitter jag rakt uppochned i sängen. Klarvaken men en molande oro i kroppen. En ganska gedigen värk i nacken också men oron tar över smärtan för tillfället.

Jaaaa jag ska ta en tablett. Druckit en kopp te också. Varje jävla gång jag gör det så blir jag fan illamåendes.
Ändå fortsätter jag försöka lära mig att dricka blasket.

Tidigare hade jag en ganska svart och deprimerande dialog med mig själv.
Vad är meningen med livet?
Vad fan går det ut på?
Man lever ju bara för att dö. Och därimellan skrattar man och ler ibland, föder en unge eller två. Drar på sig skulder och försöker leva upp till helt meningslösa bilder av någon sorts "idyll" eller "ideal" av det sk livet.
Jomenvisst serrö...det är mina existensiella frågor som jag försöker få nån rätsida på. Mina värdsliga filosofiska tankar.
Det måste ju finnas nåt mer än detta?
Och nu snackar jag inte om nå hokus pokus med tro och liv efter död, utan att detta , den ENDA liv du någonsin kommer uppleva - what to do?

Äsch

Kommentarer
Postat av: Cat Von P

Jag tror vi alla har "en grej" som vi lever för.
Min är just att ploppa ut en unge eller två, dra på mig stora bolån och leva det där s.k. vardags-svensson livet.
Det är det som är meningen med mitt liv och jag skulle inte vilja ändra på ett smack, ja, förutom ec antal miljoooones på kontot förstås.

Man kommer på tids nog vad det var som var meningen med ens eget.
Det kommer. :)

2013-02-20 @ 08:04:22
URL: http://crazyoldcatlady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0