6/6-13

Vilken härlig nationaldag!
Jag var vid slottet och tittade på högvakten och skränade ett fyrfaldigt levende för Svea Rike och sjöng vår traditionella Du Gamla Du Fria.
Musik av den kungliga musikkåren. Perfekt!

Jag hade med mig min lilla sverigeflagga och viftade med i tid och otid. Solen sken på mitt fabulösa huvud (lite för mkt i slutändan).
Det var häftigt att få sjunga Du Gamla Du Fria vid slottet. Jag är en sån royalist-junkie.
Fullkomligt ä-l-s-k-a-r monarkin och kungafamiljen.
Sveriges och övriga Europas kunga/Drottningdömen.
Så det gjorde verkligen min dag att få vifta med mitt landsflagga utanfär vårt kungliga slott.
Svårt att förmedla känslan, men det kändes...typ mysigt. haha. Jag kände mig hemma.
Kanske att jag varit kung i ett tidigare liv.

Förutom en mkt underbar Nationaldag så är det jubileum!
Idag är det 10år sedan, på dagen, jag avslutade min gymnisala utbildning...eller ba ; tog studenten.

Mycket har hänt på tio år.
Mycket positivt men ännu mer negativt.
Man har växt till sig en aning och fått bredd på horisonten.
Det jag trodde var så självklart då är inte självklart nu.
Jag är till 95% samma person.
Lite mer påläst och klokare och absolut mer feministisk!
Mina 3 gymnasie år räknas som de tre bästa åren i mitt liv so far!
Mycket skratt och bekymmerslösa tider.

Ack. Tiden går fort.
Jag känner lika mycket press då som nu.
Det är förmodligen nåt som kommer finnas med mig resten av livet.

But thats life!

10år och jag är 10 gånger snyggare nu än då!
10 gånger bättre nu än då.
10 gånger starkare nu än då.

Nationaldag och Studentdag. Över.
Done with.

I helgen är det jobb.
OCH KU GLIGT BRÖLLOP!!!!
Jag behöver väl inte förklara hur jag känner inför det?!
Åååååh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0