15/3-13

Ja.jissanens.
Nyss hemkommen från kattdoktorn och min bebis har en infektion med mkt hög feber.
"illa daran" sa vet.
Spruta smärtis/febernedsättande och spruta antibiotika fick vi på plats...plus dropp.
Men nu en och en halv timme efter sprutorna så är det en ny bebis jag har...lite tillbaka till Die Katze.
Vetrinären sa att hon borde va normal vid fyra tiden i em.
Så nu följer några dagar av piller knaprande.
Die Katzes absoluta hat syssla.
Och tabl ska intas med mat.
Och hur hade dom tänkts sig det? Die Katze äter inte på beställning...och inte kan man locka henne till nåt heller.
Hon gör som hon vill. När hon vill.

Helt sjukt hur fort det går för dom små liven att sväva mellan liv och död.
Jag märkte redan igår att hon var låg. Vafan jag spenderar all min vakna tid med krabaten jag VET när nåt är fel. Så jag ringde när dom öppnade imorse och fick tid redan elva.

Nu ligger hon iaf i soffan, ätit o drickit lite. Gnagt av plåstret hon fick på ena tassen. Hon är trött, och slut.
Stackars min 10åriga bebis. Jovisst, hon blir det iår.
Så nu ska jag låta henne repa sig ifred utan mina nerver som ska pilla på henne hela tiden.

Jag måste nämligen också sova. Jobbar ju sen.
Efter denna helg ska jag sova i flera dagar.
Var slut mentalt redan innan detta, med morans diagnos, op och framtida behandlingar...
Blä. Inte konstigt att man är en bitter människa.
Livet suger dammit.

Nåväl. Nu ska jag snarka.

Kommentarer
Postat av: Cat Von P

Hoppas det blir bra med Die Katze, och att det gick bra att ta sig till vet.

2013-03-15 @ 14:21:42
URL: http://crazyoldcatlady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0